Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 17 april 2013

INSTRUKTIONER FOR DUMMIES


Jo, men alltså. Jag vet ju att sådant här är svårt… Så därför tänkte jag nu ge er killar en guide till hur vi tjejer vill att ni ska agera i specifika situationer. Och ja, jag är fullt medveten om att alla tjejer inte gillar killar och alla killar inte tjejer och så vidare. Men eftersom detta är min blogg, och jag råkar vara tjej och gilla killar så kommer detta inlägg att formuleras därefter och baseras på mina erfarenheter och önskemål. (Och några av mina vänners). Det är dock fullt möjligt att använda dessa tips i även i relationer som inte utgör heteronormen. Byt bara ut orden kille och tjej till valfri preferens. Och just det, bara ”for the record” -Jag är en framåt tjej, jag sitter inte och väntar på att killar alltid ska ta initiativ eller höra av sig. I mina senaste förhållanden/relationer har jag varit mer initiativtagande. Men det finns vissa saker som jag förväntar mig att killen/personen jag har någon slags ”thing ”med ska göra. So, here it is. Läs och lär.

1.  Om någon slags romantisk/sexuell aktivitet har ägt rum (oavsett hur liten!) och ni faktiskt, typ gillar tjejen i fråga så vill vi att ni hör av er dagen efter. Alltid. Okej? Det räcker med ett sms, jag lovar! Killar, jag vet att detta är sjuhuhukt, ofantligt svårt och avancerat, så ni kan följa denna oumbärliga mall vid behov: ”Hej, läget? ” KLART!

JA, det är så enkelt, på riktigt. Ni behöver inte bemöda er med utlägg om hur fantastiska vi är, eller hur mycket ni tänker på oss, eller hur hela dagen varit. (Man får om man vill, men jag tänker mig att vi börjar med minimal effort. The basics liksom. OK?) Och bäst av allt, ett TVÅ-ORDS-SMS har alla tid med. Även om man typ ska spela SM-final i fotboll/bandy/golf eller skriver en doktorsavhandling eller jobbar övertid eller har tvättsuga eller 7 barn eller en hund eller är svårt sjuk eller är på dåligt humör eller har allmänt fullt upp. För om ni inte hör av er och skickar dessa två ord så kan det nämligen vara så att vi får för oss att ni trots allt inte gillar oss alls. Alltså inte ens lite. Eller att aktiviteten som ägde rum kanske inte alls var sådär sjukt mysig/sexig/nice/awesome som vi trodde när vi promenerade hem. Och JA, vi vet att detta är skittöntigt, och vi VILL inte bli så här osäkra och förvirrade. Men hur starka, feministiskt övertygade och självsäkra vi än är så börjar vi tvivla vid vissa tillfällen. Detta är ett av dem. Förstått? Bra, då går vi vidare.

2.   Ni ska alltid, alltid, alltid följa punkt 1. (Såvida inte synnerliga skäl finnes: Se undantag 1, 2 och 3 nedan.

Obs! Ovan anförda instruktioner gäller endast om intresse finns mellan parterna. Är så inte fallet kan ni strunta i punkt 1. (Fast då kan vi kanske strunta i det som ledde fram till hela punkt-1-situationen i första taget). Dock finns undantag från regeln.

Undantag 1: Om en överenskommelse finns mellan båda parter att man inte skall höras vid så behöver punkt 1 således inte följas.

Undantag 2: Om båda parter är införstådda med att ”aktiviteterna”  är ett tidsfördriv utan några som helst känslor behöver inget sms skickas dagen efter ovan nämnda ”aktivitet”.

Undantag 3: Ni har avlidit. Detta skulle rimligen omöjliggöra telefonkontakt från er sida och det kan tänkas att vi eventuellt, möjligen skulle acceptera detta som ursäkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar