Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

lördag 6 april 2013

Bekräftelse

Hade ett samtal med en bekant för några dagar sen om bekräftelse. Hur viktigt det är, och att alla vill ha det. Jämt. I och med facebook, instagram, bloggar och andra sociala medier har det blivit så mycket enklare att få och ge bekräftelse, på gott och ont. Hur många gillar min status, min bild, min kommentar? Och framförallt VEM gillar? (Näthatet är förstås den största baksidan med dessa medier, men det får avhandlas i ett inlägg för sig.)

Alla vill ha bekräftelse. Alla behöver det. Dagligen. Jag har tänkt mycket på det där, det är så sant. Självklart är det viktigt att kunna bekräfta sig själv också. Att JAG tycker att jag är bra och duger. Men bekräftelse behöver vi få av andra också. Den som säger något annat måste ljuga! (Tror jag i alla fall...) Vi behöver få veta att vi är bra föräldrar, vänner, partners, idrottare, arbetare. Att vi är lite snygga och fina ibland. You name it!

Igår fick jag en underbar bekräftelsekick! På Ett Sverige för allas facebook-sida lade jag upp ett foto från Luleå Hockeys läktare på en banderoll med texten: Supportrar mot rasism.


Bilden har fått 358 likes, delats 27 gånger och nått över 6000 personer. Det är bekräftelse för mig. Att lilla jag, genom mitt initiativ Ett Sverige för alla, kan nå så många människor. Att så många uppskattar det jag gör och framförallt delar mina åsikter om ett öppet Sverige som är till för alla. Bekräftelse på att det jag gör kanske gör en liten, liten skillnad i världen. ...Aaaaaah. Den känslan. Obetalbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar