Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 5 juni 2012

Verkligheten...

Åhh vilken fantastiskt bra helg jag haft! Den bästa på länge! Den involverade häng med min bästa vän i hela världen, bio, fest och slapparsöndag. + en massa mer!

..Men tyvärr blev jag lite deppig när söndagskvällen slog till och måndagen började närma sig. Inte helt logiskt eftersom jag trivs jättebra på nya jobbet...

Men nu är jag där igen i tankarna. Det HÄNDER för lite. Ibland blir jag sugen att bara packa väskan och ge mig ut på lite äventyr igen. Kanske ta en paus från skolan, jobba massa (kanske i Norge?), tjäna massa cash och sen resa lite.. Och SEN göra klart skolan. Den far ju ingenstans...

Sen BORDE man ju göra klart skolan direkt. Man BORDE skaffa sig ett bra jobb och man BORDE skaffa massa kids.. Typ snart. Men just nu vill jag nog bara ha lite jäkla kul... Jag är ju en rastlös själ, så är det bara.

Vissa människor är så negativa till att resa och SE världen. De vekar tro att det enda som är "på riktigt" är det som händer i Sverige. Att resor och upplevelser på andra sidan jorden inte är verkliga, eftersom verkligheten bara är ett tråkigt Svensson-liv. Gud vad jag hoppas att jag aldrig blir sån. Men väljer ju faktiskt själv sin verklighet. En gång var min verklighet att flyga helikopter över stora barriärrevet i Australien medan någon annans verklighet var att skura ett extra varv hemma. Man väljer ju själv. Det känns som att jag valde rätt ;)

Nu slutar det säkert med att min depp går över och jag börjar se det fina med Luleå igen... :)
Men tills dess kan man ju alltid få drömma lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar