Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 25 juli 2012

Random tankar

Hur gick min blogg från att bli uppdaterad 3 gånger om dagen till att bli uppdaterad 1 gång i veckan? How sad! Har inte riktigt haft inspirationen att skriva. Vilket i sig är en dålig ursäkt eftersom jag är en sån person som automatiskt börjar skriva ner mina tankar bara jag sätter mig vid tangentbordet. Låååångt kan det bli om jag bara låter det dra iväg.

Så därför kör jag den taktiken idag. Jag sätter mig ner vid datorn. Och det som hjärnan tänker och fingrarna skriver, det får det bli. Ocensurerat och allt! Shitt vad crazy jag är! ;)

Rosa hår. Det vill jag ha. Så jävla snyggt! Alltså lagomt pastellrosa-blont. Inte skrikrosa.
Exakt DEN färgen! Fast nu ska jag INTE tjorva mer med håret. Det får vara brunt nu! Men jag önskar att jag hade gjort det rosa INNAN jag färgade det brunt. Oh well... Maybe next time ;)

Någon gång skulle jag vilja skriva en bok. Något aningen självbiografiskt med lite fiction om en tjej som påminner om mig, som är lite vilsen och reser jorden runt. Som råkar ut för massa äventyr, kärlek, kaos, och drama. Som får underbara, obeskrivliga erfarenheter, upplevelser och minnen som kommer värma, glädja och locka till skratt många, många år efter resans slut. En bok om en tjej som hittar sig själv, tappar bort sig lite, och sen kanske, kanske hittar sig själv igen... Den som lever får se.

Jag är så glad att jag har vissa människor i min närhet. Idag är jag särskilt tacksam över en av dessa fantastiska personer. Du vet vem du är. Tack för att du finns i mitt liv. Love you.

Just nu spelar min mamma bilbingo. Om jag får önska en sak i hela världen just precis nu, så önskar jag att hon får vinna! För det är hon värd.

Imorgon är det torsdag. Snart helg alltså. Den här veckan har varit tung. Jag har varit trött, riktigt trött, ända in i märgen. Såna dagar är det extra tungt att ha ett servicejobb. Att bemöta varje kund med sitt bästa jag även när man själv är trött, ledsen, eller arg. Samtidigt blir jag glad av att prata med människor. Att hjälpa någon annan, och göra någon annan glad gör MIG glad, och får mig att känna att mitt jobb är viktigt och betydelsefullt. Att jag gör skillnad.

Och titta vilka snygga jeans jag hittade idag på Ginas hemsida. Tänk dom och rosa hår! HAHA. Nå, dom och brunt hår kan nog också funka... Jag var faktiskt in och provade dom, men kunde inte riktigt bestämma mig för om jag var jäkligt cool i dom, eller bara såg trashig ut...

På fredag börjar OS. Äntligen! (Eller jaja, det tjuvstartar innan, men på fredag börjar det på riktigt!) Det ska bli så fantastiskt kul. Mest ser jag fram emot att få se Friidrotten och Gymnastiken. OS är så speciellt. Jag känner mig lyckligt lottad och som en del av historien när jag får se fantastiska, makalösa idrottprestationer som man vet att det kommer talas om länge, länge.

Jaa, det där var väl random tankar om nånting.... Och se vilket långt blogginlägg det blev :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar