Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

måndag 20 augusti 2012

Tankar från en sjukling

Det gick bara inte att ta sig till jobbet idag, mådde alldels för dåligt. Men jag tvekade in i det sista, 07.50 ringde jag och sjukanmälde mig. (Börjar 8).

Sen somnade jag om och sov halva dagen, och det behövdes nog. Har ont i hela kroppen, är snorig, hes, hostig och allmänt risig. Jag tycker verkligen synd om mig själv när jag är sjuk. Och vill helst att alla andra ska göra det också. Känslig blir jag också, kan börja grina över precis vad som helst. Typ att jag kanske inte hittar en matchande strumpa eller nåt. Haha, så illa är det!

Efter den här veckan  har jag jobbar färdigt för i sommar. Det känns skönt att få vara lite ledig några dagar innan skolan börjar. Men det känns också tråkigt att jobbet är slut. Jag har trivts bra där jag är. Jag har lärt känna massa roliga människor och jag har lärt mig så otroligt mycket. Om lagar, förordningar, regler och tillämpningsrutiner. Men också om medmänsklighet, att finnas för någon, att lyssna och förstå. Kanske jag får möjlighet att arbeta där igen, på ett eller annat sätt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar