Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

fredag 31 augusti 2012

Norgekul

Eftersom jag befinner mig i Oslo på semester har det varit dåligt med uppdateringen av bloggen. Men for your information så har jag roat mig med att dricka (hojja dyr) öl, shoppa lite (också dyrt), dricka massa kaffe, SOVA och umgås med trevliga människor.

Jag är helt fascinerad av det norska språket. Det är så kul. Här kommer några roliga exempel.


  • Agurk = Gurka. Haha, även Bostonagurk blir lite kul.
  • Hybelkanin = Dammråtta
  • Trenger = Behöver (Jag som undrade varför dom sa att jag trängde mig på mataffären, men dom frågade ju om jag behövde kvitto, HAHA)
  • Bärsa = Bajsa (Kan lätt bli fel där...)
  • Rolig = Lugn
  • Klapperslang = Skallerorm
  • Rusbrus = Alkoläsk
  • Takvifte  = Takfläkt
  • Klem = Kram


Två hybelkaniner



Så klem på er allihopa och ha en bra dag!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar