Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 31 oktober 2012

Rädd att misslyckas!

Imorgon och på fredag har jag tenta. Jag känner mig sämre förberedd än någonsin. Den ena har jag pluggat på till hyfsat (lite för lite ändå men..), men den andra har jag knappt pluggat alls till. Och istället för att plugga på dom sista timmarna så bloggar jag, facebookar, dammsuger - you name it. Det går bara inte att fokusera.

Tänk om jag faktiskt kuggar den här tentan? (Eller båda!) Jag har i stort sett aldrig kuggat på ett prov i mitt liv. En gång på högstadiet fick jag IG på ett matteprov, men det gjorde jag flit, för jag ville se hur det kändes. Haha, true story. Sen gjorde jag om det och fixade det. Så hade jag testat det liksom.

Nu känner jag mig för första gången rädd för att misslyckas! Tänk om jag faktiskt inte fixar det här?
Läskigt! Jag vet att det inte är hela världen, folk kuggar saker jämt och sen löser det sig ändå. Men JAG gör inte sånt. Missförstå mig rätt. Jag tror inte att jag är bättre än någon annan, jag har bara väldigt höga krav på mig själv. Försöker verkligen låta att bli att ha det och har släppt det på vissa plan. Men i skolan känns det liksom inte okej att misslyckas för mig.

Aja... så äre. Wish me luck!




2 kommentarer:

  1. Lycka till och ett misslyckande är endast ännu ett steg på vägen för att lyckas!

    Kram

    SvaraRadera