Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 13 november 2012

Hur var Ungern?

Oj, vad jag haft fullt upp! Både i Ungern och efteråt. Peer reviewen var väldigt lyckad! Det var fantastiskt roligt, spännande och jag lärde mig jättemycket om energi, miljö, politik, samverkan och gränsöverskridande samarbeten. Jag hoppas verkligen att jag får arbeta med något sådant i framtiden. Miljö, klimat och energi är verkligen min grej! Vi jobbade långa dagar, långt in på kvällarna oftast, men vad gör väl det när man är ett grymt team som har roligt ihop :) Någon sightseeing var det således inte tal om men hotellrummet och arbetslokalerna var trevliga ;)

Och hörni. Flygresorna. De gick hur bra som helst. Jag var kanske rädd i 10 min totalt på dessa 6 flygresor. Fantastiskt! Jag känner mig så glad, min flygrädsla kanske har släppt taget för gott nu. För när jag nu tänker på att flyga... Så känns det ganska... trevligt. Helt galet, I know!

Jag kom hem från Ungern i lördags varpå jag genast tog en 5 timmars välbehövlig powernap. Lördag kväll blev det lite tjejfest/mys/utgång och på söndagen firade vi såklart världens bästa papi.

I måndags började då min första praktikvecka på hemmaplan, på landstinget. So far so good! Alla är riktigt trevliga och välkomnande, vilket känns toppen. Jag kommer även fortsättningsvis att jobba med Regions 4 Green Growth, men nu främst ur regionen Norrbottens perspektiv. För er som vill läsa om vad jag sysslar med finns det kort och bra info här: http://nll.se/sv/Utveckling-och-tillvaxt/Miljo-klimat-och-energi/Regions-4-Green-Growth/

På fredag planerar jag att ta mig till stadshotellet kl 08 för att lyssna på när Underbara Clara föreläser om Digitalt entrepenörskap. Borde bli väldigt intressant, jag gillar hennes tankar om att köpa second hand, ärva, satsa på hållbarhet, renovera, bygga om... Inte bara slit och släng. Mer sånt tänk åt folket! Nu är det inte just det hon ska prata om på fredag, men ändå! Kom dit ni också vet jag, det bjuds på frukost ;) http://www.nll.se/sv/Utveckling-och-tillvaxt/Nyhetsbrev-och-Morgonrock/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar