Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 27 november 2012

Mias moralkakor

Har varit sjuk sen i söndags, ont i halsen och lite småkrasslig/feber. Men bättre nu, hoppas kunna jobba imorrn. Börjar nog bli frisk för känner mig  uttråkad idag, vill inte bara ligga i sängen längre... Alltid ett gott tecken. Har till och med duschat och orkat sminka lite idag, haha ;)
 
Saknar jobbet/praktiken. Trivs där, känner mig hemma, och tycker om människorna där. Ett sånt jobb vill jag verkligen ha när jag är klar med skolan. Ett jobb där jag kan må bra och känna att jag gör något värdefullt. Gärna få påverka viktiga saker eller människor. Pengar kommer alltid att vara sekundärt för mig. Kul med en hyfsad lön, absolut, och det kommer jag att få, men det räcker så. Jag har växt upp utan pengar, och jag kommer klara mig fint på en vanlig arbetarlön. DET är frihet gott folk, -att inte vara så beroende av pengar. Blir man det är det kört. Om man alltid vill ha mer, och alltid jagar status och prylar så kommer man aldrig i mål.
 
Without money we'd all be rich
 
Gillar det citatet. Det är så sant. Eftersom jag känner mig djup idag kommer några till:
 
Om du inte står för något, faller du för allt.
 
Också sant. Man måste komma ihåg vem man är, men kanske mest vem man vill vara. I en värld av kaos tappar man lätt bort sig själv och sina värderingar. Magkänslan är ens bästa vän såna gånger.
 
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar