Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

fredag 16 november 2012

Med Underbara Clara

Imorse var jag (och massa annat folk såklart) på föreläsningen jag nämnde tidigare i veckan, om digitalt entreprenörskap med bloggerskan Underbara Clara. Det var en riktigt bra föreläsning! Och fullsatt. Föreläsningen var kul och träffande och handlade om bloggande, karriär, livet som kvinna, och om fördomar kring bloggande. Jag tycker om Claras blogg. Visst, hon är lite präktig ibland, men det gör liksom inget, det passar henne perfekt :) Sen gillar jag verkligen att hon är så miljömedveten och tänker långsiktigt och hållbart. Hon lagar trasiga grejer, pysslar och handlar begagnat.

Efter föreläsningen var jag väldigt sugen på att gå fram och prata med henne, och bara berömma henne lite för hennes miljötänk och engagemang, säga att hon inspirerar mig. Jag hann inte mer än tänka detta så slogs jag av den negativa tanken att "Nää, gud så löjligt. Och pinsamt. Varför skulle hon bry sig om vad JAG tycker om henne?!" Men så mitt i allt, i det där negativa tankestadiet, så bara struntade jag i min elaka, missunsamma lilla inre röst (jag är inte schizofren, men ni vet den där elaka lilla rösten som vi alla har någonstans inom oss, som kommer fram ibland) och gick fram till Clara och berättade att jag själv är väldigt engagerad i miljö- och klimatfrågor, och att jag tycker hon gör ett superbra jobb med att öka medvetenheten om hållbart tänkande. Och vet ni vad? Hon blev faktiskt jätteglad :)

Bloggdrottningen och jag ;)
Idag har jag haft fullt upp på praktiken, som jag numer kallar jobbet, (är verkligen som ett "riktigt" jobb) I like! Nu håller vi på med rapporten som ska författas om Peer Reviewen i Ungern. Lite ovant att skriva rapport på engelska, men märker att jag hittar tillbaka till språket när jag sätter igång. Tänk att det är TRE år sedan jag flyttade hem från Kanada. Det ni! ;) Time flies... Apropå det kanske jag borde avsluta mitt bankkonto där... Börjar vara så dags... Haha.

Och så en sak till. Jag har hittat världens bästa handkräm. Neutrogenas Norwegian Formula light texture. Den är perfekt i konsistensen, luktar svagt men jättegott och den torkar direkt och kladdar inte alls! Trodde inte det fanns såna handkrämer. KÖP! (Finns på apoteket, och säkert på andra ställen också?)



Imorgon är det lördag och fy faan vad jag ska sova då! Minst halva dagen. Ska bli helt underbart. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar