Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

lördag 15 december 2012

Det är mycket nu!

Just nu händer det så mycket i mitt liv. Det är lite kaos. Men jag gillar det. Det är mycket att göra på praktiken, det är massa jobb med uppsatsen till skolan, det är glöggfester, julfester och allmänna måsten. On top of allt det har jag startat ett mångfaldsprojekt som snart kommer att dra igång. Håll utkik efter det. Det är good stuff! Jobbigt som sagt att ha så mycket på sitt bord, men samtidigt så är det så otroligt givande och roligt att få arbeta med något som är viktigt och betydelsefullt. Att få ge mitt bidrag till den ständigt pågående samhällsdebatten.
 
Jag tycker det är otroligt viktigt att visa var man står i viktiga frågor. En del människor har inställningen att "Det där går ändå inte att förändra, så varför ska jag ens försöka?". Jag tror det är jätteviktigt att försöka i alla fall. Att inte ge upp och bara titta på när vi ser saker som vi tycker är fel. Stora frågor som miljö, klimat, politik, fördomar, rasism och utanförskap förändras inte över en natt. Och de är otroligt svåra att förändra. Men om vi inte försöker så kommer det definitivt inte att gå!
 
Någonstans tycker jag att man själv måste våga stå upp för sin åsikt. Jag kanske inte kan förändra världen, eller samhällets attityd i en fråga, men jag kan i alla fall visa vart JAG står. Så här tycker JAG, det här är MIN åsikt, och det här är MITT bidrag. Den här typen av värld vill JAG leva i.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar