Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 19 december 2012

Tonårshångel - Nu och då!

Igår hade jag förmånen att få konversera lite med min kompis lilla dotter M, 11 år. Naturligtvis pratade vi om killar, kompisar och discon, vad annars?

Hur som haver så kröp det fram från lilla M att hon och hennes kompis hade blivit tillfrågad av några killar om de ville "strula". (Strula = Hångla på tonårsspråk för er som glömt).
-Jaha, svarade jag, (lite chockat), och vad gjorde ni då?
-Nämen, förklarade lilla M, vi vet som inte hur man gör när man strular så det blev inget...
-Ahhhh, sa jag.
-Men,... Förklarade lilla M stolt, när vi kom hem så googlade vi det! Så nu vet vi hur man gör!

Är det inte helt fantastiskt hur tiderna förändras? På min tid kunde man inte googla sånt, google var inte uppfunnet ännu (åtminstone användes det inte särskilt frekvent, och dator fick vi först senare).

Nää, på min tid var det liksom mer "learning by doing".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar