Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

måndag 14 maj 2012

Nattuggla

Jag är ofta vaken på nätterna. Ibland är det jobbigt, som när man vill sova, eller måste upp tidigt. Men ibland är det riktigt skönt. Fridfullt på något vis. Det finns inte så mycket som distraherar. Inte så många online på facebook, inte så mycket bra på tv. Ingen som ringer eller messar. Mest bara jag och mig själv. Jag brukar få mycket gjort på nätterna. De flesta skoluppgifter jag gjort har färdigställts på natten. Gärna just natten innan dagen då de ska in. Då jobbar jag allra bäst.

De flesta av mina tavlor (om man nu ska kalla dem det ;) har jag målat på natten. Många viktiga beslut i mitt liv har jag fatta efter en natts grubblande, inte en god natts sömn, som man tydligen ska. Fast det har blivit ganska bra beslut ändå. De flesta i alla fall. Jag ångrar väldigt lite såhär i efterhand.

Jag får mycket inspiration på natten. Hittar bilder på platser jag vill besöka, ser foton på smink, hår, kläder jag vill prova. Både ytligt och djupt.

Just nu är natten som bäst. Den är ljus istället för mörk och tyst istället för bullrig. Skönt.
Jag älskar att somna när det är ljust ute. Livet känns så mycket lättare då :)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar