Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

söndag 13 maj 2012

Nu blir jag arg.

Det här är så sjukt töntigt. Jag saknar ord.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6902505

Alltså, för att klargöra. Jag gillar verkligen inte Sverigedemokraterna. Jag hade önskat att de inte blev invalda i riksdagen. Men nu blev de det.  Och eftersom Sverige är en demokrati så är det folket som bestämmer. Folket har nu bestämt att SD är en del av den politiska makten och då måste regering och riksdag acceptera detta. Annars motsätter man sig och ignorerar folkets vilja. Och då är det inte längre en demokrati, och då är vi ganska farligt ute.

I exempelvis Tyskland finns en lag som förbjuder främlingsfientliga partier att delta i val. Något sådant finns inte i Sverige. Om man nu vill ha bort SD kanske det är den vägen man ska gå. Inte lägga sig på en sandlådanivå och vägra vara med i debatter eller fotbollsmatcher där SD deltar.

Bara en tanke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar