Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

söndag 30 september 2012

Business!

Nog är det ju ändå själva fan att man känner sig bakis idag fastän man var hemma och tog det lugnt igår! Fast har varit sjuk, (jätteförkyld) så kanske är därför. Eller så är min kropp automatiskt inställd på att ha vätskebrist och huvudvärk på söndagar...? Tror jag ska ta mig en promenix snart, lite frisk luft brukar hjälpa mot det mesta. Och HÖG musik! Just nu bara älskar jag "Lyckligare nu" av Linnea Henriksson. (Lyssna här om ni vill: http://www.youtube.com/watch?v=RRppbWKdoNE ) Jag lyssnar på den kanske 3 ggr i rad när jag prommar, sen en annan låt, sen den 3 ggr till, HAHA.

Tog i alla fall tag i en sak igår då jag var hemma som jag tänkt göra länge, länge. Så jäkla skönt att jag fick det gjort! Puhhhhh...

Idag tar jag nog pluggledigt. Har massor att göra (man har ju oftast det), projektarbete, sidor att läsa, läsa på inför min praktik, mm... men känner att jag behöver samla kraft och vila mig från allt vad skola heter.

Jag har verkligen fått en helt fantastisk praktikplats. En riktig möjlighet att få vara med och se och lära och få utföra riktiga och viktiga(!) arbetsuppgifter. Är otroligt glad att det blev som det blev. Var lite ledsen där ett tag när skolan hade tabbat sig lite och klantat till det. Men tror verkligen att allt blev till det bättre nu! Ska berätta mer om min praktik snart, men inte idag... Som sagt, inte tänka på skola idag! Lättare sagt än gjort.

Förresten behöver jag inhandla lite "vuxenkläder" ;) inför min praktik, haha. Har ju en del businesskläder sen jag jobbade på banken i Kanada men behöver lite mer. Kommer få sitta med på en del viktiga möten och konferenser och jag vill ju inte se ut som en "praktikant", hehe.

Jag tänker uppsatt hår, pärlörhängen, svarta finbyxor, skjorta och kavaj + pumps. Alternativt pennkjol och en snygg top. Jag gillar att klä mig lite business när jag jobbar, känner mig proffsigare och mer fokuserad då!


Ha en bra söndag alla!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar