Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 20 december 2011

Första inlägget

Då blev det äntligen gjort! Jag har en blogg! Grattis till mig!

Har funderat länge på att börja blogga, men inte riktigt kommit till skott. Men i morse vaknade jag klockan 05.00 och vid sju-snåret började jag bli rastlös... Och så blev bloggen äntligen till! 

Här kommer jag att skriva om vardagliga och festliga saker, lätta mitt hjärta, fundera och filosofera. En del bilder blir det nog, och lite pyssel...

Då jag var yngre tyckte jag väldigt mycket att måla, rita och pyssla. Tyvärr slutade jag med det när jag blev äldre, men för några månader sen fick jag idén att jag skulle börja igen. Och OJJ, vad kul det var! Att få leka med färg är terapi för mig. Jag är inte världens bästa på att måla, och mina tavlor blir inte jättesnygga, men det gör inget, för jag gillar det i alla fall.

För någon dag sen så  fick jag ytterligare en pysselidé. Jag kom på att jag skulle börja måla på kläder! Och varför inte börja med att göra något till min älskade lilla systerson Liam? Tänkte att han kunde få det i julklapp. Sagt och gjort... Igår var jag och inhandlade det jag behövde, två billiga t-shirtar från HM, och textilfärg från Jala. Och sömnlös som jag var tidigt i morse så passade jag på att göra min design-premiär. Så här blev resultatet:



Coolt va? :) Blev riktigt nöjd med den med handavtrycken, tassarna är baksidan på den. Den med hjärtat blev lite halvers... nå, det var ju trots allt mina första försök så.. Blir nog ännu bättre när jag får öva lite.

Tur att Liam bara är 1 år så han inte kan tjuvläsa min blogg och se vad han ska få ;)

Själv är jag sjukt nyfiken av mig... Älsklingen har beställt en julklapp åt mig från Stadium som ligger här i min lägenhet, jag var tvungen att be honom tejpa igen paketet ordentligt så att jag inte skulle öppna det och tjuvkika! Känns som att jag lätt kan få någon tvångstanke om att tjuvkika i kartongen om den inte är riktigt stängd... Jag i ett nötskal, haha!

Nej nu blir det att kitta sig lite... Ska på stan med bästaste systeryster och handla någon julklapp.

PUSS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar