Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 28 december 2011

Sol, sand och surf!

Just nu känns allt så grått och trist här hemma. Den älskade julen är över, och jag har inte riktigt hittat partylusten till nyår ännu. Ute är det mest plusgrader, slask och blåsigt.

Jag längtar bort. Långt bort. Till Thailand eller Bali eller Australien. Det var så länge sedan jag var ute och reste. Senast var 2009 då jag spenderade jag fem månader i Thailand och Bali. Det var underbart. Å vad jag saknar att ligga på en surfbräda, att kämpa mot och med vågorna. Att paddla för fullt, fånga en våg och bara njuta. Jag är ingen hejare på att surfa, tro inte det, men jag kan ta mig upp på en bräda i alla fall .) Och bara det är en sån fantastisk känsla.
Jag på Bali 2009
Jag vill känna vinden i ansiktet, ha trassligt saltvattenshår och bli brun om benen! Jag vill träffa en massa roliga, öppna, likasinnade människor. Ingenstans träffar man människor så lätt som då man reser. Alla är sociala, vill ha kontakt och delar samma passion. Built for success!

Jag och älsklingen satt och pratade igår om att göra en resa till Nepal och ta sig upp till Base Camp vid Mount Everest. Hur häftigt vore inte det? Vilken känsla! Kanske en dag... Fast jag lade till att jag bara hakar på om vi kan ta en sväng förbi Indien också ;)

Everest sett från Base Camp
Taj Mahal, Indien

Afrika är ett annat resmål jag gärna skulle besöka, och den enda världsdel jag har kvar (beroende på hur man räknar)... Asien, Europa, Oceanien och Amerika är avklarade redan :) Fast man kan ju räkna med Antarktis och räkna Sydamerika som en egen, i sånt fall har jag tre kvar. Fast Antarktis blir nog inte av. Känner ingen större lockelse dit... Däremot känns det som att pyramiderna vore nåt att se innan man trillar av pinnen!

Pyramiderna
Ja, så summan av detta inlägg måste ju bli att om någon känner sig manad att sponsra en resa så är det bara att hojta till så skickar jag mitt kontonummer ;)


2 kommentarer:

  1. Det enda problemet med Basecamp älskling är att det skulle kännas så jäkla surt att vara där utan ett toppförsök inplanerat :(

    SvaraRadera