Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

måndag 19 mars 2012

Wish me luck!

Imorgon har jag tenta. I politisk teori B. Jag känner mig riktigt dåligt förberedd faktiskt. Jag brukar plugga på ordentligt inför tentorna och läsa riktigt mycket. Seriös satsning på plugget här...Men till denna har jag liksom inte riktigt orkat. Energin har inte funnits, och andra saker har krävt sitt. Dessutom har vi i den kursen vi läser parallellt haft 3 rapporter att lämna in. Den sista ska lämnas in dagen efter tentan,så det har nog bidragit till att tentaplugget inte varit vad det brukar. Svårt att disponera tiden rätt...

Dessutom tycker jag det är sjukt jobbigt att sitta i en tentasal i ca 5 timmar och skriva, skriva, skriva. Jag som kan vara lite "dampig" ibland och har svårt på lektionerna om vi inte får en rast mitt i. Men man får se till att ha med sig kaffe, lite matsäck och sträcka på sig då och då... Så brukar det funka... Jag är dessutom inte den som skriver klart tentan snabbast utan sitter alltid bland de sista, snittar väl runt 20 A-4 sidor när jag tentar... Så skrivkramp och träningsvärk i armen kommer som ett brev på posten. 

Men som sagt, känner mig inte riktigt redo inför tentan imorgon. Men är bara att gå dit och skriva och hoppas på det bästa. Wish me luck! 

Och på torsdag har vi redovisning och opponering på rapporten, så efter det är dessa kurser slut och man får några dagars andrum innan de nya börjar. Oj, vad jag ska njuta då! :) 


1 kommentar: