Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

fredag 2 mars 2012

Pluggo

Idag har det varit fullt upp. Pluggat på skolan sen nio i morse och haft lföreläsning och sen pluggat lite mer hemma. Skulle egentligen ha hittat på nåt skoj ikväll med goda vänner, men orken fanns inte riktigt där. Blev en stor karrapåse och lite tv/mer plugg istället. Trist, men så är det ibland. Är väldigt stressad över skolan just nu. Har två rapporter som skall lämnas in, plus en sammanfattning av en bok samt snart en tenta. Hujj! Att jobba heltid verkar plötsligt som en barnlek ;)

Mitt liv just nu.
Boken jag läser just nu är i alla fall väldigt intressant, vilket gör det hela lite lättare. Läser Just institutions Matter av Bo Rothstein. Den handlar om hur olika välfärdsstater är uppbyggda och Sverige finns med som ett exempel genom hela boken med vårt världsberömda välfärdssamhälle. Väldigt kul att läsa då, man blir ju lite patriotisk :)

Men imorgon tar vi en liten paus från skolan för ett tag i alla fall och beger oss ut på isvägen på skridskor med varm choklad och korv i högsta hugg. Kan inte bli bättre om man frågar mig. (Hmm eller skulle vara Thailand då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar