Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

måndag 16 april 2012

The Challenge

Jag läser ju en massa bloggar när jag inte har annat för mig och såg att Maua hade valt att utmana mig och en drös andra att svara på frågor om oss själva. Är ju alltid kul såklart så here we go. Frågorna och mina svar. Och så får ju ni som läser veta ännu mer om mig. Bra va? haha


1) Vad är din önskefrisyr(håret du vill ha men kanske inte vågar/kan skaffa)?
Förut var det kort hår. Men det vågade jag ju testa i somras. Nu är det nog att ha rakat en bit på ena sidan och sen resten lååångt, lååångt. Annars är jag ganska modig vad gäller hår. Har haft ganska många färger och frisyrer. Tycks alltid komma tillbaka till långt hår med pannlugg dock :)

2) Vilken är din favoritfilm?
Men ojj vad svårt... Jag är mer bok än film-människa. Finns inte så många filmer som verkligen berör mig på djupet. Anchorman däremot, älskar jag. Will Ferrel all the way. För er som inte sett den. SE, i alla fall om ni har sjuk humor, som jag! 

3) När var du riktigt arg senast?
Jag är arg ganska ofta, men det går över fort. Jag blir hemskt arg när jag tänker på miljöförstöringen och den nonchalans som finns om detta. Lite nördigt, but hey, that's me! Rent privat så kan jag ha kastat en eller annan tallrik vid nån diskussion om disken. 

4) Är det roligt att träna eller gör man det bara för att man måste? 
Det SKA vara roligt. Men tror många gör det för att dom tycker att dom måste. Sånt brukar inte hålla i längden dock, utan man måste nog gilla det för att det ska bli en rutin. (Säger hon som inte har tränat på 2 år, haha)

5) Går du på toa med dörren öppen eller stängd hemma(oavsett om du har sambo/kombo)? 
Haha, det beror på. Ibland kanske man ser någon spännande film och då måste man ju ha öppen såklart, så man hör vad som händer. Det gör jag även om jag har besök/är sambo/kombo. Detta gäller bara för nummer ett dock. Nummer två ska alltid, alltid, alltid göras med stängd dörr om man har besök. 

6) Berätta om något av dina guilty pleasures?
Att sova lääänge! Att äta massa godis, tacochips och dricka cola. Att kolla in folks fb-foton för att hitta inspiration till min egen klädstil, det gillar jag att göra. 

7) Har du någonsin brutit mot lagen?
Johodå, säkert kört för fort nån gång (men det händer SÄLLAN), varit på krogen som minderårig, med mera, med mera... ;)

8) Vilket är ditt drömjobb?
Ett är att jobba som medlare åt FN. Kanske inte så troligt, men jag är en drömmare :) Annars hoppas jag att jag kommer att ha ett intressant jobb som stimulerar och motiverar mig. Dessutom kanske jag tjänar tillräckligt med pengar för att kunna leva det liv jag vill. Det vore väldigt trevligt!

9) Kaffe eller te?
Kaffe! Hur orkar man annars med dagen?? Började dricka kaffe väldigt sent, var nog 23. Men sen var jag fast. 

10) Är du självkritisk?
Ja, ja och ja. Så till den grad att varit ett problem. Men det är något jag försöker tänka på och jag har faktiskt blivit mycket bättre på att tycka om mig själv som jag är :) Grattis till mig! 

11) Tror du att vi skulle funka bra som kompisar?
Det tror jag säkert. Fast du kanske skulle tycka illa om mig för att inte är djurvän? haha. Nej, men vi har ju någon gemensam vän också så ibland träffas vi ju och har alltid kul och trevligt. 

Det var det. Egentligen ska man hitta på 11 nya frågor att skicka till 11 personer som bloggar. Men jag läser ju typ bara kändisbloggar förutom Mauas så jag skippar nog det. Tror inte jag ids skicka en förfrågan till Kissie, underbara Clara med flera ;) 

Annars har jag haft en mycket bra och trevlig helg och det hoppas ni som läser också har haft. I lördags var jag på fest och sedan ut en sväng på Olivers. Festen var väldigt rolig, krogen hade nog varit okej om det bara hade spelats bra musik. 

NU har jag även, i sista minuten valt kurser att läsa till våren på universitetet. Det blev "ekologi och miljökunskap" och "Coaching". Känns som bra val. Var svårt att hitta kurser jag ville läsa som gick under rätt läsperiod också.

Peace out 

1 kommentar: