Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 3 april 2012

Livet

Just nu tycker jag att livet är så sjukt tråkigt. Det händer ingenting kul. Ingenting spännande som väntar, ingen resa, inget att se fram emot! Visst är jag negativ, jag märker det själv. Men jisses, kan inte hända nåt kul snart!?? Sen skapar man såklart sitt eget liv. Man måste se till att det händer roliga, spännande saker och ta tillvara på de tillfällen som ges... Det tycker jag att jag har gjort förut i livet. Rest, upplevt, sett, flyttat, chansat och vågat! Men det är lite svårt ibland att göra alla de där roliga sakerna när man aldrig har pengar och dessutom har skolan att tänka på!  Men var sak har väl sin tid. Skolan pågår ju trots allt bara ett år till. Oj, vad jag hoppas att jag får det sommarjobbet jag vill ha, så att jag kan tjäna lite extra pengar i sommar. DÅ ska jag unna mig något roligt :)

Finns så mycket jag skulle vilja göra om jag bara hade råd. Har flera kompisar i Stockholm som jag verkligen vill hälsa på, men har inte haft råd hittills. Skulle gärna vilja åka till Thailand igen också. Mitt älskade, älskade Thailand. Och Bali. Bara någon månad! Jag behöver bestämt semester tror jag!

Men visst, jag ser fram emot att träffa kompisar i påsk, jag tycker om att umgås med mina nära och kära, skolan går bra.. Så det finns visst bra saker. Men jag saknar nog det där lilla extra just nu! Nåt lite utöver det vanliga som händer, som överraskar, som livar upp...

Några surprises vore inte fel... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar