Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

torsdag 12 april 2012

Vem vet mest?

Som många vet så har jag blivit uttagen att vara med i TV-programmet  "Vem vet mest" och deras specialvecka, med univertsitetsstudenter. Jag är ju en frågesportnörd av högsta klass och ser ofta programmet. Nu är ju frågan om jag själv ska ställa upp. Har ärligt talat inte bestämt mig ännu!

Jag anmälde mig faktiskt till programmet dagen efter mitt blogg-inlägg om hur tråkigt livet var för tillfället. Jag och några i klassen hade ju snackat lite om att anmäla oss, lite på skoj, lite på allvar. Men det blev inget av det och anmälningstiden gick ut. Jag tänkte inte mer på det. Förrän jag såg en dag i skolans informationsmejl att anmälningstiden förlängts. Detta var ju mitt i min "livet är så trist" depp-period. Så jag tänkte att -ÄH, nu söker jag! Och det gjorde jag. Dagen efter ringde de mig och jag fick göra ett kunskapstest på telefon. Klarade testet och fick sedan veta igår att jag kommit med i programmet. DÅ fick jag lite panik! HAHA.... Det är ju trots allt TV. Inte lätt att bestämma sig, och har bara på mig till imorgon, fredag kl 16. Annars får någon annan min plats.

Alla jag känner säger såklart att jag ska vara med. Lätt för dom att säga, hehe.. Nej, men visst det hade varit en upplevelse, men jag är ändå tveksam. Finns flera skäl till att jag är tveksam... För det första är jag såklart, som alla andra, rädd för att jag skulle få hjärnsläpp och inte klara en enda fråga. Pinsamt, men jag tänker inte låta det styra mitt val. Så rädd för att göra bort mig är jag ändå inte. Men sen har vi en stor anledning. Min flygrädsla. Ja, det låter ju skumt med tanke på att jag rest jorden runt, men tyvärr har min flygrädsla bara blivit värre med tiden. Har inte flugit en enda gång sedan jag flyttade hem 2009. Dessutom spelas programmet in i Göteborg, vilket innebär 4(!) flygresor. Ganska många alltså... Jag har sedan länge bestämt att min flygrädsla inte ska få styra mitt liv, och det har den hittills inte fått göra heller. Frågan är bara om det är värt det för mig att gå runt och må dåligt i tre veckors tid nu, fram till inspelningen 2:a maj, över att jag ska flyga. När jag flyger så tror jag på fullt allvar att jag riskerar livet och har 50/50 chans att komma fram helskinnad. Statistiken säger nåt helt annat, det vet jag, men rädsla är sällan rationell.

Sen känner jag ingen som ska vara med heller. Alltså måste jag flyga själv till Göteborg, bo en natt på hotell ensam, spela in programmet och sen flyga hem själv. Allt för att vara med i TV i några minuter. Jag är ju dessutom ingen som egentligen VILL vara med på TV heller. Hade det varit en frågesport-tävling som inte var på TV hade jag nappat direkt, haha. På det hela taget känns det som att det kan bli mer av ett stressmoment än en rolig grej.

Men det som talar för att jag ska vara med är ju såklart att det vore en häftig grej, nåt kul, en upplevelse som bryter tristessen i vardagen. Något att berätta för barnbarnen om ;) Frågan är ju om det bra överväger det dåliga? Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar