Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

lördag 25 februari 2012

Hair, hair, hair

Jag beställde löshåret idag. Kunde inte låta bli! Nu så här i efterhand är jag lite osäker på om det verkligen var en bra idé... Får lite ångest över att slösa pengar på det. Finns alltid andra svarta hål att lägga pengarna i.. Men samtidigt, va fan! Man måste ju få unna sig lite... Och dessutom, jag blir ingen rolig och glad människa när jag är ful i håret. Så man kan säga att jag beställde lite löshår för allas trevnad, hehe ;)

Sen återstår det att se hur håret ser ut när det kommer. Är lite osäker på färgen jag beställde, men är den ful får jag prova tona det eller skicka tillbaka.

Jag vet att många tjejer som pysslar med löshår kämpar med att hitta hår i bra kvalitet, så även jag. Har provat några olika sidor på nätet. Tänkte dela med mig av lite erfarenheter här för den som funderar över olika sidor.

Först lite basic knowledge:
Remy = Alla hårstrån ligger  åt samma håll.Gör det inte det så hakar fjällskikten i varandra och håret blir jättetovigt direkt.
Träns =  En lång "rad" med hår som är dubbelsytt och kan klippas i lagom bitar och fästas med lim, clips, eller sys in.
Siliconträns = Även kallad Tejpträns. Detsamma som träns men håret sitter på en tunn siliconremsa och är inte dubbelsytt. Fästs med en särskild tejp.
Keratinslingor = Fäst slinga för slinga. På varje slinga sitter en tip med keratin/lim som man smälter med hjälp av värmetång.

Hårtränsar (bild från egogirl.se)


 Denna gång beställde jag ett tränshår från www.misskid.se. Har tidigare beställt keratinslingor därifrån och dessa var jättefina, nästan frisörkvalitet på det. Återstår att se om tränset är lika bra. Jag har även testat Rapunzel  flera gånger och måste säga att deras hår är totalt värdelöst. Både keratinslingor och träns. Har även testat deras träns i Europeisk kvalitet som ska vara extra bra, men icket. Blev torrt, trassligt och tovigt direkt. Tvivlar på att det ens är remy. Det enda som varit bra därifrån är deras siliconträns. Hade en som var riktigt  bra, höll för färgning och blekning till och med! Men när jag beställde nästa gång så var den inte alls lika bra. Så Rapunzel har jag nog gett upp. En annan sida jag provat är melrose.se där jag beställt ett träns en gång. Denna sida var okej, men misstänker att dom använder kinesiskt hår för det är riktigt grovt, så passar inte mitt fjunhår jättebra.

När man läser detta kan man lätt få uppfattningen av att jag är lite besatt av hår och löshår. Detta är helt rätt. Att trixa med håret är något av en hobby för mig ;) Som med allt annat i livet så blir jag fort uttråkad och vill testa nåt nytt :)

Så det var lite om detta. Om någon har några tips om bra sidor så tar jag tacksamt emot. Pöss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar