Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

fredag 3 februari 2012

Mitt drömhem

Har filosoferat lite på hur jag skulle vilja att mitt framtida hem (ja, vårt såklart -men alla vet ju att tjejerna bestämmer inredningen;) ska se ut. Gillar lite olika stilar men börjar gå mer mot romatiskt, shabby chic, lantligt. Det riktigt avskalade och moderna känns trist. Här kommer mina favoriter:

Köket: 
Lantligt såklart. Ljust, massa vitt och lite gamla prylar. Ett nött köksbord och gärna en gammal kökssoffa.

De här snygga köken hittade jag på nätet. Galet fina! Älskar den lantliga stilen. Japps, nåt sånt får det bli (när det blir).
Mias drömkök
Drömkök nr 2
Sovrum:
Ska vara lite romantiskt tycker jag. Gärna en fondvägg med blommig tapet och en gigantisk himmelsäng. 
Hittar ingen säng som ser precis ut som jag vill men ungefär något som denna ovan. Fast större, och med massa tyg som hänger ned. Har sett bilder där man bara hängt upp skenor i taket och sen haft tyg hängandes ner därifrån, så det kan också funka. Sen fattas ju den blommiga tapeten...
Tapet från Rusta
Hittade denna på Rustas hemsida. To die for! Sen vill jag ha ett snyggt sminkbord också, ett vitt i gammal stil.
Sminkbord från Ikea

Badrum:
Ska vara lite lyxigt tycker jag. Där vill jag inte den lantliga stilen utan lite mer stilrent, men det måste ändå kännas varmt och välkomnande... Sen hade det inte varit helt fel med ett bubbelbad, och helst ska det finnas bastu också.

Älskar att det är så mycket trä i badrummet på bilden. Myskänsla.

Vardagsrum:
Ska vara mysigt. Med en STOR soffa så att alla kompisar och familj får plats. Och bokhyllor med plats för en massa böcker så att man ser smart ut ;) hehe. Och en öppenspis! Så att man kan grilla mashmallows inomhus på hösten.


Den dagen vi får barn så ska dom ha riktiga barnrum. Det ska synas att en unge bor där! Starka färger, cirkustält och leksaker överallt.



Och kanske en kryptunnel...
Kanske skulle jag själv leka mest med grejerna?

Utsidan på huset känns inte lika viktig, men kanske inte alltför slitet och med en stooooor tomt och altan i söderläge.

Jag älskar att drömma mig bort och fantisera om saker som inte alltid går att få. Det är något som älsklingen har svårt för, han är mer av en realist. Ibland får jag säga åt honom att inte slå hål på mina drömmar med allt förnuft. För mig är drömmen om något halva grejen. Även om det inte alltid blir verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar