Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

söndag 12 februari 2012

I'm still here..

..Har bara inte haft inspiration till att blogga i veckan. Egentligen så vet att jag bara behöver sätta mig ner framför datorn, öppna bloggen och så rinner orden ur mig. Går lätt att skriva när jag väl börjat, men det gäller ju att komma så långt som till att börja.

I veckan har jag försökt plugga en hel del, men det har bara blivit en mindre del plugg. Vilket ju är ett stort slöseri med tanke på att 90% av min vakna tid gått åt till att våndas över just plugget. Jag håller just nu på med en rapport om utvärderingar inom offentlig sektor. Och ja, snark! Det är precis exakt så tråkigt som det låter.

Annars har jag i veckan läst en bok, Du gamla, du fria, den nya boken av Liza Marklund. Jag har läst ALLA böcker hon skrivit, och verkligen älskat samtliga, men den här tyckte jag absolut inte om. En riktig besvikelse. Dels är halva boken skriven ur hennes man, Thomas, perspektiv, vilket jag inte gillar. Sen innehåller boken så mycket hemskheter att det blir jobbigt. Den avhandlar ensamhet, otrohet, död, misshandel och stympning.... Utan att väga upp det med positiva saker. Blev helt enkelt deprimerad av att läsa den. Tråkigt! Jag som hade längtat efter boken ett tag.


P.s detta inlägg skriver jag på mamma och pappas lilla mini Acer aspire. TACK för att jag fått låna den. Annars blir det hojja svårt att blogga...


P.s 2: Ni såg väl melodifestivalen?! Åhhh så bra han var lille Ulrik Munther. Så liten och söt men med en sån stor röst! Kan man adoptera han månne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar