Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

tisdag 24 januari 2012

Jobb, jobb och jobb

Idag har varit en effektiv dag. Fått bortgjort en massa som jag skjutit upp då jag varit sjuk. Dessutom har jag sökt några jobb. Det börjar läggas ut en del annonser om sommarjobb redan, så är väl bara att börja nappa. Får se hur det går. Hoppas verkligen jag hittar ett sommarjobb, hur fasen ska man annars ha råd med hyran?... Varför kan man inte få stämpla på somrarna som student? ALLA hittar faktiskt inte sommarjobb.

Har även sökt några extrajobb, känns som att jag hinner med skolan gott och väl just nu, så skulle gärna jobba lite på sidan om.

Börjar snart bli dags att leta praktikplats också. Vi kommer att ha praktik från ca oktober till december i trean. Har några idéer om var jag vill göra den. Skulle gärna praktisera på någon svensk ambassad utomlands, vilken grym merit på CV:t det hade varit! Men kan nog bli tuff konkurrens om de platserna... Annars kan jag gott tänka mig att praktisera på någon myndighet här i Luleå, finns en del alternativ. Det kan ju vara bra att få in en fot på hemmaplan också, för framtida jobbsökerier!

Har även hunnit med ett besök hos mami och papi idag. Jag har verkligen världens bästa och mest omtänksamma föräldrar. Snart vänder det för er ska ni se. Love U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar