Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

onsdag 4 januari 2012

Too school for cool

Idag var jag tillbaka på skolan för första gången efter jullovet. Hade ingen lektion men vi träffades i gruppen och jobbade på rapporten. Det var skönt att vara tillbaka igen. Jag gillar verkligen skolan, även om rapporter inte är någon favorit. Men annars så älskar jag att plugga (ok, ekonomin är inte heller någon höjdare...men i övrigt så..), det är så roligt att få ägna sig åt något man har ett intresse för. Så kul att få umgås med klasskompisar, fika, surra skit och plugga lite ihop. För att inte tala om allt man lär sig. Älskar all ny kunskap man får. Jag är alltså en riktig nörd, höhö.... Jag hade lätt kunnat plugga livet ut om det inte vore för pengarna.

Skulle behöva lite mer cash!

Enligt wikipedia: "Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en stereotypisk, oftast negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde. Ordet användes första gången 1950 i Dr. Seuss bok If I Ran the Zoo, men då med betydelsen av en särskild djurart"


JAG??
För den som vill veta huruvida man är en nörd eller inte så hittade jag ett test för detta: http://quiz.passagen.se/quiz/122

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar