Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

söndag 8 januari 2012

Måleri

Jag fullkomligt ÄLSKAR Carolina Gynnings tavlor! Hon är så grymt duktig! Sen är hon riktigt cool också! Verkar vara en riktigt vettig tjej. Och vacker som få.


Bild från Gynning.net


När jag och Nicke köper hus så bara SKA jag ha en tavla av henne att hänga upp! Får nog nöja mig med en litografi dock, de går på 3900:- Tavlorna är betydligt dyrare... Den här är min absoluta favorit:

Tavla av Carolina Gynning


Så jäkla snygg!
Jag inspireras mycket av henne när jag själv målar. Om jag är målarsugen men inte har någon bra idé, eller inspirationen tryter, så är det bara att kolla in lite Gynningalster och så vips, börjar penseln röra sig och färgerna växa fram. Jag älskar att måla med massa färg! Tror det är därför jag gillar hennes tavlor så mycket. Min senaste tavla var min tanke att måla väldigt avskalat, med mycket vit duk synlig, lite svart och bara liiiite färg. Så här blev det:

Nymålad
Inte särskilt svart och vitt! Haha. Men ibland går det liksom inte att styra...

Annars är jag grymt sugen på att göra lite egna smycken. Har några idéer på lite halsband och örhängen. Testade ju att göra några örhängen i cenitlera kring jul. Var riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar