Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

lördag 7 januari 2012

Underbar och älskad av alla...?

En bloggerka som fått en jäkla massa skit är ju Kissie.Som jag har förstått det så verkar hon ha varit väldigt omogen och provocerande tidigare. De senaste månaderna har jag dock följt hennes blogg och jag måste säga att hon inte alls verkar så korkad som folk tror. Tvärtom tycker jag att hon verkar rätt gullig! Visst, hon festar massa, kanske inte alltid är helt politiskt korrekt, skönhetsopererar sig och bantar fastän hon är skitsmal. Men ändå. Vem fasen gjorde allt rätt då man var tjugo år gammal (ung)? -Nä just det. Ingen. Jag gillar att hon står för sina val, säger vad hon tycker och inte bryr sig om folk gillar det eller inte!

Nu är inte det här inlägget något försvarstal för Kissie, men jag läste en sak på hennes blogg som jag fastnade för. Hon berättar i inlägget hur hon tidigare försökte vara alla till lags. Hur hon umgicks med människor som hon visste snackade skit om henne, men försökte få dem att gilla henne. Jag känner igen mig i det. Vem gör inte det förresten? Många gånger har jag umgåtts med folk som jag vet sagt en del taskiga saker om mig, men jag har hållit god min. Eller så har jag umgåtts med människor som pikar mig, driver med mig eller bara är allmänt småtaskiga. Eller med människor som jag faktiskt inte har så roligt med, eller egentligen inte riktigt gillar så mycket. Varför gör man det? Det är ju egentligen slöseri med allas tid! Mest med ens egen förstås. På senare tid har jag försökt att sluta med det. JAG väljer ju faktiskt själv vilka människor jag vill ha mitt liv. Och det är MITT eget ansvar att omge mig med människor som får mig att må bra. De andra måste man helt enkelt välja bort. Ibland får jag höra att jag är egoistisk. Det är jag också. Om inte jag bryr mig om mig själv, vem ska då göra det? Däremot om någon jag känner och bryr mig om behöver mig, så kommer jag att finnas där. ALLTID. Ego eller inte.

Så dagens budskap, hämtat från Kissie, är:

It's as simple as that folks! Detta blev ett riktigt moralkakeinlägg, hehe. Men ibland behövs det såna också! PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar