Lite om mig

Här kan ni läsa om mig och mitt liv. Ibland är det alldeles underbart, ibland lite sämre. Men jag försöker ha så roligt jag bara kan. Jag skrattar mycket, gärna ofta och riktigt högt.

söndag 8 januari 2012

Multitaskare...

...Det är jag det! Jag har verkligen svårt att bara göra en sak åt gången. Att bara göra en sak gör mig stressad. Mostridigt? Jag vet. Men så är det. Några exempel på min multi-festich: När jag surfar på nätet har jag aldrig bara en sida uppe. Har oftast fyra-fem, eller fler. Nu har jag tex uppe bloggen, fb, hemnet, aftonbladet och tv.nu. Och så alternerar jag mellan dem. Läser lite nyheter i 2 min, kollar hus i 2 min.. Gärna ser jag på TV samtidigt också. Bara för att inte bli för uttråkad. Detsamma gäller när jag pluggar. På något konstigt sätt har jag trots detta lyckas klara alla mina tentor. weird...

När jag borstar tänderna så kan jag inte bara stå still och borsta... Jag måste göra något samtidigt. Gärna klämma finnar eller plocka ögonbrynen. Hur går det till undrar ni då. Jo, hemligheten är att släppa tandborsten, och bita fast den så den håller sig i munnen = Båda händerna fria. Tadaa! Och fritt fram för klämning, plockning eller vad man nu vill göra... Så borsta lite, klämma lite, borsta igen... win, win!

Att bara diska är ju skittråkigt, därför kombinerar jag det oftast med att ringa någon kompis under tiden. Surrar man nog mycket så glömmer man bort att man står och diskar! Genius va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar